zaterdag, september 09, 2006

Bill


Bill: Your Banking and Music buddy

Bill is het online betaalsysteem voor micropayments van SNS Bank. Bill richt zich op jongeren in de leeftijd 18 - 25 jaar. Met Bill kun je eenvoudig en snel kleine bedragen overmaken naar andere ‘Bill-buddies’ en online betalen bij meer dan 250 webwinkels. Bovendien krijgt de Bill-gebruiker regelmatig leuke voordeeltjes. Zo geeft Bill iedere dinsdag concertkaarten weg tijdens Bill’s Ticket Tuesday en zijn er regelmatig exclusieve pre-sales op Mojo concerten.

Bill heeft nu weer iets nieuws ontwikkeld. Door het inzetten van een nieuwe advertentiemethode kunnen consumenten gratis muziekvideo’s downloaden op hun mobiele telefoon. Topartiesten uit de stal van Universal Music, zoals Keane, Kaiser Chiefs of Nelly Furtado zijn met een druk op de knop te downloaden en kunnen vervolgens oneindig vaak bekeken worden. Mobile video is voor Bill door de bedrijven HotSMS en 2iC ontwikkeld. Voordat de clip begint te spelen volgt steeds een korte reclame van Bill. Zo krijgt de consument ook in het echte leven leuke voordeeltjes van Bill.

Consumenten kunnen de gratis muziekvideo’s via www.hotsms.com downloaden. Door op een van de video’s te klikken en het 06-nummer in te voeren, wordt een SMS bericht met een downloadlink verstuurd. Via de link kan de video op de telefoon worden opgeslagen. De video is dan, met een paar seconden reclame, oneindig vaak te bekijken. Door het 06-nummer van iemand anders op te geven kan de video ook ‘cadeau gedaan’ worden.

Muziekvideo’s als reclamevehikel op een mobiele telefoon is speciaal voor Bill ontwikkeld door mobile marketingbureau HotSMS en marketingbureau 2iC. Bill heeft veel vertrouwen in de nieuwe manier van adverteren. Marketeer Emiel Nawijn: “Het geeft de gebruiker direct voordeel: dat is precies wat we met Bill willen bereiken”. “De eerste tests laten zien dat het concept aanslaat: de video’s worden mét reclame zo’n 7 keer aan anderen getoond.”

Ik kan mij goed voorstellen dat deze manier van adverteren onder deze doelgroep heel goed aanslaat. Jongeren zijn erg bezig met muziek en al helemaal als het gratis is. Dat beetje reclame zal ze niet tegenhouden.

www.bill.com
www.hotsms.com (probeer zelf maar)