donderdag, september 28, 2006

Brommerboete verscheurd dankzij GSM-filmpje


De 50- jarige Eric Roest is vorig jaar augustus aangehouden door de politie, deze agenten beweerden dat meneer Roest 75 km per uur reed waar hij 45 km per uur mocht rijden. Op een rollerbank verderop werd zijn brommer getest. De agenten vertelden hem dat de brommer 66 km per uur kon halen.

Eric Roest wist dat dit onzin was, en twijfelde aan de wijze waarop de test was uitgevoerd. Hij heeft de gehele controle met zijn mobiel opgenomen. De test blijkt nu een jaar later niet op de juiste wijze te zijn uigevoerd, in ieder geval niet zoals de wet het voorschrijft. De rechter was snel overtuigd van de onschuld van de heer Roest na het bekijken van het filmpje.

De boete is nu verscheurd en dit alles dankzij de video-opname van het mobieltje van Eric Roest. "Als burger verlies je het in dit soort situaties bijna altijd. Gelukkig had ik nu mijn eigen bewijsmateriaal. Ik adviseer iedereen om voortaan alles op film vast te leggen. Het is mijn geluk geweest." Aldus Eric Roest. En hier ben ik het helemaal mee eens.

1 Comments:

Blogger Dieuwke said...

Ik zou er nu nooit aan denken om zoiets te gaan filmen. Ik denk dat ik het op dat moment veel te druk heb met boos zijn.

3:19 p.m.  

Een reactie plaatsen

<< Home