woensdag, september 20, 2006

ING voorlopig zonder succes op YouTube

De op internet opererende bank ING Direct, onderdeel van ING Group is een virale campagne gestart op YouTube. Verschillende filmpjes werden de afgelopen maand online gezet. Dit om de nieuwe campagne MoveOutMoveUp te ondersteunen. Dit is een campagne om de jonge doelgroep Amerikanen te werven die overwegen te verhuizen naar een nieuw, groter huis.

In totaal werden de filmpjes van ING op YouTube pas een keer of 700 bekeken in een maand tijd. Het filmpje: “Elevator Disaster” (zie hieronder) werd 190 keer bekeken de afgelopen maand. Even ter vergelijking: de aflevering “Hot Dog” van “Little Bush” (ook een kleine maand online) is al meer dan 99000 keer bekeken.




bron: Emerce

1 Comments:

Blogger Stef Vloedgraven said...

Hieruit blijkt wel dat je met een bekende naam en veel reclamegeld niet altijd succes hebt online.
De internetkijker zit blijkbaar niet te wachten op dit webinitiatief. ING Direct loopt verder juist heel goed en bindt steeds meer jongeren aan zich.

Misschien is YouTube hier nog niet het juiste medium voor. Nog niet zeg ik want ik denk dat het blijft groeien.

Kijk dit nieuwsbericht maar eens bijvoorbeeld:

AMSTERDAM - De nieuwste video van Madonna, the Red Hot Chili Peppers of Sean Paul zijn zeer binnenkort legaal te zien via YouTube, de immens populaire video-uitwisselingssite.

3:32 p.m.  

Een reactie plaatsen

<< Home