vrijdag, september 22, 2006

Zijn jullie al wezen kijken?



Sinds kort wordt er op televisie reclame gemaakt ter promotie van de sites vrouwenrijdenbeter.nl en mannenrijdenbeter.nl. Deze site is ontwikkeld om een nieuwe verzekering te promoten, namelijk de nieuwe beterbewustautoverzekering van Centraal Beheer Achmea.

Op de site zelf wordt je niet direct geconfronteerd met deze nieuwe verzekering. Het is gewoon een spel waarin de vrouwen de strijd aan gaan met de mannen. Er zijn verschillende test die genomen moeten worden voordat we de conclusie kunnen trekken wie er nu eigenlijk beter rijden. Je kunt niet iedere test direct maken waardoor je verplicht bent regelmatig terug te keren op de site om een spel te spelen. Dit is natuurlijk een geweldige actie om mensen vaak in aanraking te laten komen met deze boodschap.

Ik vind het een hele goede opzet van een manier waarop je ook reclame kunt maken en hoe je nieuwe media kunt inzetten. Jammer wel dat je op de site niet goed krijgt te zien wat nu de reclame eigenlijk is, hiervoor moet je naar de site zelf gaan. Dit hadden ze bijvoorbeeld kunnen verwerken bij de caravanrace waar je veel schade krijgt. Ik ben erg benieuwd of mensen wel verder klikken of dat ze alleen bij het spel blijven hangen.