zondag, november 05, 2006

Huis-aan-huis folders online gebundeld


Wel de reclamefolders, niet de bergen oud papier. Door de samenwerking van ilse media en www.e-folders.nl kunnen consumenten vanaf nu kiezen: of een pakket blaadjes in de bus of een overzichtelijke nieuwsbrief in de mailbox. Daarnaast kunnen zij ieder moment van de dag alle folders en de laatste aanbiedingen bekijken op de site.

Veel consumenten willen wel de reclamefolders maar niet de rompslomp eromheen. Jaarlijks worden 11,5 miljard folders verspreid waarvan ongeveer 35 procent wordt gelezen. Het aantal huishoudens dat ongewenste post door een nee/nee sticker of nee/ja sticker buiten de deur houdt, bedraagt ongeveer 750.000. Toch wil een groot deel van die mensen wel de folders lezen maar die niet fysiek in de bus krijgen. Dat gat wordt nu gevuld door e-folders.nl. Vrijwel alle grote verkoopketens werken mee aan de site. Denk daarbij aan Vroom & Dreesman, Xenos, Zeeman, Schoenenreus, Halfords etc. Bezoekers van de site kunnen daaruit hun favorieten kiezen in de sectie ‘mijn folders’. De persoonlijke favorieten worden dan aangekondigd en apart gehouden zodat de consument continu kan zien waar de beste aanbiedingen te vinden zijn. “E-folders en online folders zijn een aanvulling op de papieren verspreiding. Ze zullen de papieren verspreiding zeker niet gaan vervangen. We verwachten wel het bereik en de respons voor retailers te vergroten, onder meer doordat mensen met een nee/nee sticker ons weten te vinden en we consumenten direct kunnen doorsturen naar de website van de winkel en er meer zoek- en selecteermogelijkheden zullen ontstaan”, vertelt Robert van de Vosse, business developer bij ilse media.

Kijk dat is nu weer eens een goed actie. Ik vind het altijd leuk om de reclame door te spitten, alleen onze papierbak is er minder blij mee. Iedere maand moeten er weer drie dozen reclame aan de straat gezet worden om te worden opgehaald. Zonde van al het papier!