zondag, oktober 01, 2006

Nieuwe Politikimedia 2: Boscast


Wouter Bos heeft niet alleen zijn eigen website maar ook zijn eigen Boscast. Iedere week maakt hij een podcast met daarin zijn hoogtepunten van de week. Daarnaast zullen rond de verkiezingen ook video-filmpjes te vinden zijn op zijn site www.wouterbos.nl.

Wouter Bos zijn podcasts zijn niet heel erg interessant. Hij verteld een beetje wat hij in de week gedaan heeft en hoe het nu gaat zo in deze verkiezingstijd. Ik persoonlijk haak al snel af aangezien ik geen interesse heb in zijn dagboek. Ik had verwacht dat zijn podcast meer zouden gaan over zijn idealen en waar hij voor staat. Daar gaat het tenslotte om in de politiek. Dat Wouter het startsein heeft gegeven voor de kinderpostzegels is leuk maar heeft weinig met politiek te maken. Ik vraag mij sterk af hoeveel mensen deze podcasts regelmatig beluisteren. Het is naar mijn mening een saaie manier om podcasts voor te gebruiken. Misschien is Wouter Bos teleurgesteld omdat hij nooit een aanbieding heeft gehad voor een reality soap en probeert het zo op te lossen.

Ik ben erg benieuwd hoe andere politici de wereld van nieuwe media gebruiken tijdens de verkiezingsstrijd.