maandag, oktober 09, 2006

Nieuwe Politikimedia 4: de ontdekker


Gerrit Zalm was de eerste die een weblog begon (nooit verwacht van hem). Daarom kan hij ook niet ontbreken in deze posts. Zalm's weblog is ondergebracht bij de site van het ministerie van financien. Beetje jammer want als ontdekker verdient hij een eigen plaatsje.

Zalm's weblog is net zoals die van Wouter Bos een soort dagboek. Heel jammer vindt ik want ik ben persoonlijk niet geinteresseerd in zaken zoals high tea's met zijn vrouw.
Na even verder gekeken te hebben op de site. Werd ik enthousiast toen ik een filmpje vond waarin Zalm verteld over zijn werkervaring voordat hij minister werd. Helaas was mijn enthousiasme al snel voorbij. Halverwege viel ik bijna in slaap. Zalm verteld zeer saai, zittend op een stoel. Wat voegen dit soort filmpjes nu toe? Het is net alsof ze weblogs en podcasts gebruiken omdat het modern is, maar eigenlijk hebben ze er helemaal niets mee (aan).