zondag, december 03, 2006

Websitebespreking #2


Er zijn tegenwoordig ontzettend veel sites van charitatieve instellingen. Vandaag gaan we één zo'n site evalueren. Ik heb gekozen om een kijkje te nemen op de site van Warchild.


Vormgeving
De vormgeving is erg simpel maar wel professioneel en verzorgd. Helaas hebben ze gekozen voor een afschuwelijk lettertype. De vormgeving wordt wel in heel de site toegepast. De tekst is goed aangepast aan het medium. Hij zijn vaak korte stukjes en het leest erg gemakkelijk.

Navigatie
Ze maken gebruik van twee menu's waardoor de werking van de interface niet meteen duidelijk is. Helaas zit er geen zoekfunctie op de site en het is voor mij erg moeilijk om bij te houden waar ik mij nu precies bevind binnen de site.

Inhoud
De site bevat alleen maar relevante informatie voor donateurs en andere geinteresseerde. De site is zover ik kan beoordelen aardig volledig.

Actualiteit
De site wordt niet wekelijks voorzien van nieuwe artikelen. Het eerste artikel wat je ziet op de site is gepubliceert eind november. Voor een charitatieve instelling is de informatie wel vers en relevant genoeg. Er wordt van zo'n site geen dagelijks nieuws verwacht.

Interactiviteit
De site laad erg snel en daarnaast heb je zelf voldoende controle over wat er gebeurd op de site. Je krijgt niet te maken met onverwachte banners, filmpjes of wat dan ook.

Marketing
De site is vooral gericht op imago. De site wil graag laten zien wie de organisatie is en wat voor goeds ze doen. Ze geven veel informatie over hun projecten. De site is niet echt gericht op relatie behalve dat je de mogelijkheid hebt om je te abonneren op de nieuwsbrief. Daarnaast kun je natuurlijk ook een donatie doen.

Mijn mening:
Eigenlijk vind ik het maar een saaie site. Je moet echt geinteresseerd zijn wil je hier langen dan een paar seconden op blijven. Er is totaal geen interactie, het enige wat je kunt doen is wat informatie lezen. Daarnaast vind ik de artikelen soms ook wat rommelig overkomen in de lay-out. En het lettertype van het menu vind ik echt verschrikkelijk.

Mijn waardering: 5

Wat is jullie mening?