zondag, december 24, 2006

Jongerentrends in 2007

De moderne jongere volgt in 2007 weer een iets andere weg dan in 2006 blijkt uit de `Jongereniconen` van vakblad Marketing Tribune. 80 internationale onderzoeksrapporten onder jongeren in 2006 vormen de basis van de `Jongereniconen`.

`Jongereniconen` voorzag in eerdere jaren al het succes van de iPod, de blog-rage en de rentree van de witte K-Swiss-schoen. Voor 2007 zijn ook weer voorspellingen gedaan. Jongeren zullen vaker een baard laten staan en politiek gezien is er een verschuiving naar links. Photoshop krijgt meer aandacht.

Ook de ouderen vormen een trend. Zij gaan zorgen voor meer werk, door de vergrijzing. Maar we zullen ze ook vaker terug gaan zien in spelletjes. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de nanny race. Pimpen is absoluut uit. Dus geen pimp mijn; auto, hond, ouders, kamer enz..

Door msn en e-mail wordt lijfelijk contact minder en heerst er een digitale kilte. Oude merken winnen aan waarde, terwijl innerlijke schoonheid aan importantie wint (misschien door de bijdrage van DOVE).

De verschuivingen in hot en not voor 2007 zijn ook divers. De PS3 vervangt de Xbox, de baard wint het dus van het scheren, de Vespa verstoot de Gazelle-fiets, Jan Smit verdrijft Sonja Bakker en Ali B. moet Maryam Hassouni nu voor laten.